شرکت شاهسوند شعبه بروجرد آشنایی با محصولات شاهسوند و آموزش بازاریابی و مدیریت فروش
| ||
|
تست سریع شخصیتی نقاط مثبت و منفی عملکرد شخصی و حرفهای خود را با صداقت و دقت ارزیابی کنید. به سوالات آزمون زیر پاسخ دهید: وقتی به آخرین مهلت انجام کارها نزدیک میشوید، آیا میتوانید تمرکز کرده و اولویتها را مشخص کنید؟
اکنون به این سوال مهم پاسخ دهید:
خودتان را مقصر بدانید اگر: اغلب برنامهریزی شما ضعیف است.
دیگران را مقصر بدانید اگر:
مهارت 1: بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنید. داشتن یک زندگی شخصی سالم، مهمترین سرمایهگذاری است که میتوانید در شغل خود انجام دهید. تعدادی از موفقترین کارآفرینان بین الزامات شخصی و حرفهای خود تعادل برقرار کردهاند. مطمئنا آنها ساعات زیادی را کار میکنند، اما افراد با کارایی فوقالعاده، زمان و انرژی زیادی را به پیگیری مسائل شخصی خود اختصاص میدهند. این استراتژی خلاقیت، انرژی، صبر و دقت حرفهای آنها را ترمیم میکند. استراتژی شماره 2 به مدیریتِ نسبت بین فعالیتهای کاری و فعالیتهای شخصی شما با «سلامت فیزیکی، فرار و مردم» میپردازد. بین سلامتی خود (رژیم مناسب، خواب کافی، ورزش)، فرار یا تجدید قوا (سرگرمیها، آرامش و راحتی) و ارتباطات شخصی تعادل ایجاد کنید. استراتژی شماره 3، "از موانع عبور کنید- تعادل زندگی و کار خود را باز یابید" مخصوص افرادی است که به کار معتادند و زمان زیادی را کار میکنند تا از سایر اجزای زندگی خود فرار کنند. روراست باشید. چرا اینقدر زیاد کار میکنید؟ از چه چیز یا چه کسی میگریزید؟ ساعت درونی خود را دوباره تنظیم کنید و زمان بیشتری را به تفریحات اختصاص دهید. ساعات تفریح خود را با جدیت پیگیری کنید.
مهارت2: رویکرد کارآفرینانه داشته باشید استراتژی 4، به انتخابهای خود بها دهید و استراتژی 5، بر ارتقاء فردی کار کنید. زمان ارزشمند خود را برای شکوه و شکایت از نواقص و موانع کار هدر ندهید. کارآفرین باشید و راهحل ارائه دهید. نکتهای را که در کارتان دوست دارید، مشخص کرده و بهدنبال فرصتهایی باشید که باعث استقلال و خودمختاری شما در مسائل مورد علاقهتان میشود. جزیره نباشید، با ایجاد دوستیها در محل کار پل بسازید. امنیت فردی خود را با پسانداز هزینههای شش ماه آینده زندگی، تامین کنید. مهارت های خود را با ثبتنام در کلاسها و حضور در سمینارها گسترش دهید. صداقت اساس استراتژی شماره 6 است. برای اینکه ارزیابی صحیحی از کارهایی که باید انجام دهید داشته باشید، در مورد ضربالعجلها واقعگرا باشید. سپس استراتژی شماره 7 را اجرا کنید: دیدگاه و تعریف شغلی خود را مانند یک صاحب حرفهای کسب و کار بهخوبی تنظیم کنید. اگر دیدگاه شما سوددهی بلندمدت باشد، باید مانند یک کارآفرین با موارد برخورد کنید و زوائد را پاک کنید، ارتباطات با مشتریان را کنترل کرده و محصولات را عرضه کنید.
مهارت 3: مهمترین فعالیتها را انتخاب کنید فهرست وظایف خود را در یک مکان مشخص سازماندهی کنید. یک فهرست وظایف پراکنده منجر به یک روز پراکنده و گسسته میشود. یک «فهرست اصلی» از وظایف، الزامات و تکالیف تهیه کنید. استراتژی شماره 9 بهشما پیشنهاد میکند که وظایف خود را در یک لپتاپ، برنامه نرمافزاری و یا یک تقویم بلندمدت ذخیره کنید. اینکار به شما کمک میکند که شبها آسودهتر بخوابید. استراتژی شماره 10 را بکار گیرید: روشهایی را برای مدیریت اولویتهایی که در تضاد با یکدیگر هستند مشخص کنید.
با پرسیدن این سوالات می توانید در انبوه الزامات خود پیشروی کنید:
خود را از دیدگاه کمالگرایی زیانآور، برهانید. نمیتوانید تمامی کارهای موردنظر را انجام دهید. در برابر بعضی از کارها تسلیم شوید. زندگی خود را با دقت تصحیح کنید. نگذارید وظایف فوری، بیارزش و ساختگی، تقویمتان را پر کند. هنر بهتاخیر انداختن استراتژیک را بیاموزید. تاریخهای هوشمندانهتری را برای انجام تعهدات اضافی خود مشخص کنید. با ایجاد میانبرهای کارا دقایق، ساعات و روزهای خود را پربارتر سازید. برای مثال، جواب ایمیلهای خود را در مدلهای از پیش نوشتهشده آماده کنید. قبل از انجام هر کاری از خود بپرسید که آیا میتوانید شخصی را بیابید که آنرا بهتر، سریعتر و به اندازه کافی خوب انجام دهد.
مهارت4: برای انجام کارها، زمان خلق کنید
مهارت 5: طفره نروید فضای زمانی خود را اندازه بگیرید. در روز میخواهید چند ساعت کار کنید و یا به چند ساعت کار احتیاج دارید؟ اگر یک ساعت کمتر کار کنید، چه مقدار کار میتوانید انجام دهید. 30 تا 60 دقیقه از روز کاری 12 ساعته یا 8 ساعته خود بکاهید و ببینید که کارائیتان چقدر افزایش مییابد. استراتژی شماره 14 میگوید که کوچک بودن صندوق عقب اتومبیل بهشما کمک میکند تا چمدانهای غیر لازم را حذف کنید. استراتژی شماره 15 به شما پیشنهاد میکند که هنر «کمالگرایی گزینشی» را فرا بگیرید. گاهی به اندازه کافی خوب بودن برای شرایط شما کاملا مناسب است و نیازی به عالی بودن نیست. لازم نیست هرکدام از کارهایی که انجام میدهید برنده بهترین جوایز شوند. انتخاب کنید. ایمیلهای شما نباید بهترین باشند. تنها در مواردی کمالگرا باشید که واقعا ارزش دارد. استراتژی شماره 16 بهشما میگوید که از سیاه و سفید دیدن دنیا اجتناب کنید. یاد بگیرید که برای سایههای خاکستری محل کار خود ارزش قائل شوید. رویکرد همه یا هیچ غیرعقلانی است. وظایف بزرگ را به اجزای کوچکتر تقسیم کنید و برای انجام وظایف چالشآور، چهارچوب های زمانی مشخصی را طراحی کنید. با سایههای خاکستریتر کار کنید و دشمنانی مانند بهتعویق انداختن کار و ترس را برانید. استراتژی 17 این است که انتظار غیرمنتظرهها را داشته باشید و سیستمها، عبارات و یا بهانههایی برای اجتناب از کسانی که شما را عصبی میکنند و افرادی که با مسائل بیاهمیت و کوچک مزاحم کار شما میشوند، ایجاد کنید. استراتژی 18 این است که طرح جلسات را با برنامههای مشخص، ساعات مناسب، محدودههای زمانی و ترکیب صحیحی از اعضای کارکنان ترسیم کنید.
با انجام این کارها از اضطراب محل کار بکاهید!
نظرات شما عزیزان: موضوعات مرتبط: برچسبها: |
|
[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : night skin ] |